Consulta del metge

 

Consulta del metge

Un any més passem les vacances d´agost a la Vila Joiosa. Dimecres 13 després d´agafar cita prèvia, em presente al centre de salut a la consulta de desplaçats per a demanar les receptes pera continuar el meu tractament. Allí em trobe a un suposat metge, li demande el que necessite parlant-li en valencià. L´home es mostra molt molest per parlar-li en una llengua que diu que no coneix i de mala manera em diu que li parle castellà. Jo li conteste que si no m´entén, que se´n vaja a treballar a Múrcia, Albacete o Madrid.
Es posa totalment histèric i em demana que me´n vaja, jo li demane el seu nom. Diu que no me´l dóna, insisteix perquè me´n vaja i jo en demanar-li el seu nom, acaba per cridar a un home encarregat de la seguretat perquè em despatxe de la consulta. Ve darrere meu acusant-me de racista i discriminador i m´amenaça a denunciar-me. Una vegada fora de la consulta, pregunte pel nom d´aquesta persona a l´administratiu del centre i fulls de reclamació. Tot seguit les omplic sintetitzant el que havia passat demanant que tot aquell professional que treballe en la nostra terra, com a mínim entenga la nostra llengua.
En última instància, considere que el culpable de tot açò és la Generalitat que contracta al primer que es posa per davant sense exigir-li res, ni tan sols oferir-li la possibilitat de fer un curs per a entendre el valencià.
Vicent Fuentes Fuentes
llengua
 
Responder

